Groepstrainingen Bewust Bewegen

Wil jij je lekker in je lijf voelen? En wil je trainen in een energieke groep? Dan is trainen bij de Beweegruimte zeker iets voor jou! Je kunt kiezen of je Pilates, Yoga of een Boost-training volgt. En je kunt ook combineren.

Onze trainingen

Naast yang (beweging) ook yin (rust). Kies wat bij je past of combineer verschillende trainingen.

Yoga

Yin Yoga en Flow Yoga zijn rustige vormen van Yoga, zorgen voor ontspanning en herstellen het lichaam van binnenuit.

Intensiteit:
1/5

Pilates

Met Pilates train je het hele lichaam en laat je alle spieren hun eigen functie verbeteren en optimaliseren.

Intensiteit:
3/5

Boost

De Boost training lijkt een beetje op bootcamp en cross fit en is gericht op conditie, kracht en uithouding.

Intensiteit:
5/5

START MET EEN GRATIS PROEFLES

Onze trainers

Maud

Trainer (Yin) Yoga

Naast yang (beweging) heeft ieder mens behoefte aan yin (stilte/rust). Dat was wat ik 7 jaar geleden sterk heb ervaren bij een yoga-weekend.

Ik werd gegrepen door de impact die yoga heeft. Daarom ben ik een power-yoga opleiding gaan doen. Na deze yang-opleiding heb ik de yin-opleiding bij BIVAG  succesvol afgerond.. 

Helen

Trainer Pilates

Na mijn studie Pedagogiek ben ik een opleiding tot mindfulness kindertrainer gaan volgen. Naast mijn werk heb ik altijd een grote drive gehad om te bewegen. Ik heb veel gedanst, doe al jaren actief aan karate en de afgelopen jaren is pilates een nieuwe passie van mij geworden.

Ik vind pilates zo leuk, dat ik er graag meer mee wilde gaan doen en daarom de opleiding tot pilates docent ben gaan volgen.  

Judith

Trainer Pilates en Boost

Na mijn opleiding fysiotherapie deed ik de vierjarige specialisatie tot manueel therapeut. Ik zag de veelbelovende combinatie met Pilates en deed in Kopenhagen mijn STOTT Pilates examen in 2005. De combinatie van therapeut zijn en docent bewust bewegen maakt mijn passie voor vrij bewegen met plezier compleet. Aanwezig zijn in je lijf, in dat contact lekker intensief bewegen en weer ontspannen, afgewisseld met een vleugje humor, dat zijn de vaste ingrediënten in mijn trainingen.

Naomi

Trainer Pilates
In 2012 ben ik begonnen met Yoga en mij meer gaan verdiepen in de adem. Ik merkte dat deze manier van bewegen en het bewust inzetten van mijn adem, mij elke keer weer naar mezelf terugbracht. Zo kwam ik erachter, dat veel verschillende dingen doen juist heel goed bij mij past. Vanuit puur enthousiasme ben ik daarom met de STOTT Pilates opleiding gestart. In mijn trainingen wil ik je brengen bij waar jouw levendige energie zit. Zodat je ademruimte, ontspanning en flexibiliteit ervaart in je lijf.

Tarieven

Ook met onze tarieven hou je voldoende beweegruimte. Regelmatig of flexibel trainen, zonder inschrijfkosten of lange contractperiodes.

Introductiekaart

€ 49,50

5 trainingen - 10 weken geldig

Laagdrempelig uitproberen. Te gebruiken voor alle trainingen in het trainingsrooster.

Abonnement - wekelijks

€ 35,75

per 4 weken

Zorgeloos elke week trainen. Te gebruiken voor alle trainingen in het trainingsrooster.

Strippenkaart

€ 117,50

10 trainingen - 6 maanden geldig

Flexibel trainen wanneer het jou uitkomt. Te gebruiken voor alle trainingen in het trainingsrooster.

Trainingsrooster

Je kunt elke werkdag trainen bij de Beweegruimte. Klik op een training om je aan te melden of een gratis proefles te boeken.

START MET EEN GRATIS PROEFLES

Waarderingen van klanten

5/5

Ik ben in een jaar of twee tijd zo fit en sterk geworden door deze pilates-lessen. Judith is heel enthousiast. Wat ze top doet is dat ze aandacht heeft voor het lijf en ook aandacht voor het brein. Judith is gewoon kei-hard super deskundig hoe een lijf en de mind werkt. Knap en super leuk!

5/5

Na drie jaar van alles geprobeerd te hebben vond ik hier de remedie voor mijn rugklachten; manueel therapie in combinatie met STOTT pilates. Ik ben nu 95% klachtenvrij en dat is 100% goud waard voor mij.

4/5
Elke les is anders , zowel pilates als yin yoga is geweldig.
 
 
5/5

De combinatie van manueeltherapie/fysiotherapie met STOTT pilates die mogelijk is bij De Beweegruimte vind ik uniek. Tijdens de pilatesles weet Judith precies welke oefeningen goed voor je zijn en welke je misschien beter even net iets anders kunt doen. Daardoor weet ik zeker dat ik niks “verkeerds” doe. Met STOTT pliates werk ik preventief aan mijn klachten en ben ik vaak voor een lange periode klachtenvrij.

5/5

De beweegruimte is een heel fijne plek waar ik met veel plezier naar Pilates ga. Door de ruimte en de goede docente eindelijk iets gevonden wat ik zonder moeite vol houd.

5/5

Pilates op een fijne wijze begeleid. Met variatie, humor en kennis van zaken. Ik ga er met plezier naar toe!

Veelgestelde vragen

Klik op deze link om je vrijblijvend in te schrijven bij de Beweegruimte. Na aanmelding ontvang je een om jouw account te bevestigen en kun je inloggen om je voor een training aan te melden.
Nadat je een account hebt gemaakt en bent ingegelogd, kun je eenvoudig een strippenkaart of abonnement kopen. Betalen kan via iDeal of gemakkelijk via automatische incasso.

Trek gemakkelijk zittende (sport-)kleding aan waarin je vrij kan bewegen. Zorg dat je het warm genoeg hebt en iets kan uittrekken als dat nodig mocht zijn. We trainen zonder schoenen aan op de mat. Sokken (eventueel met anti-slip) zijn aan te raden.

Neem een handdoek mee voor op de mat. Alle benodigde materialen zijn ter plaatse aanwezig.

De lessen zijn bij uitstek geschikt voor mensen met klachten aan hun bewegingsapparaat of langer durende blessures. De Pilates en Yoga methodes laat zich gemakkelijk aanpassen aan het individu, zodat iedereen binnen zijn of haar eigen mogelijkheden verantwoord en stap voor stap sterker kan worden.

De Pilates en Yoga trainingen zijn sportlessen en worden niet door je zorgverzekeraar vergoed. Sommige zorgverzekeraars vergoeden preventie. Je zou dan kunnen proberen om de kosten in te dienen. Neem hiervoor contact op met jouw zorgverzekeraar.

In veel gevallen wordt er doorgetraind maar er zijn enkele weken per jaar geen trainingen (o.a. in de zomervakantie). Je kunt dit in het trainingsrooster zien. In het abonnementstarief is rekening gehouden dat er 5 vakantieweken per jaar zijn waar geen trainingen gegeven worden.

Bij de Beweegruimte krijg je training volgens de STOTT PILATES® methode. Dit is een wetenschappelijk onderbouwde trainingsvorm en een hedendaagse benadering van de originele en klassieke bewegingsmethode van de legende Joseph H. Pilates (1880-1967). Alle oefeningen hebben aandacht voor een correcte lichaamshouding, de juiste ademhalingstechniek en nauwkeurigheid van bewegen (coördinatie). Bovendien zijn alle oefeningen functioneel, wat betekent dat het geleerde gemakkelijk aansluit bij onze dagelijkse activiteiten. Tijdens de training laat je de juiste spieren het juiste werk doen: je belast je lichaam zoals het bedoeld is. En dit werkt de hele dag door! Geen sit ups meer dus, maar de gedurende de hele dag je buikspieren op een goede manier gebruiken.

Een lichaam dat eenzijdig wordt belast heeft minder functie mogelijkheden en is gevoeliger voor blessures. Hoe veelzijdiger en dynamischer je jouw lijf gebruikt, hoe vitaler en sterker het wordt.

Al onze weefsels waaruit we bestaan (huid, spieren, gewrichten, zenuwen, organen, bloedvaten, hersenen etc) werken op intelligente wijze met elkaar samen. Spanning op het ene type weefsel, werkt door naar het andere. Door deze allemaal uit te dagen en sterker te laten worden, optimaliseer je dus de samenwerking en weerbaarheid.

De trainingen van de Beweegruimte dagen lichaam en geest uit om deze samenwerking tijdens de training te volbrengen. Het resultaat hiervan werkt door als je de deur uitloopt. Je gebruikt dit onbewust de hele dag door en traint dus ook als je niet op de mat ligt!

Yin Yoga is een heel rustige vorm van yoga. De les bestaat vooral uit zittende en liggende houdingen. Je verblijft zo’n 2 tot 5 minuten in een houding waarbij je je richt op het ontspannen van je spieren. Hierdoor wordt ook het bindweefsel op rek gebracht. Dit maakt dat zowel de spieren als het bindweefsel versoepelen. Op deze manier kun je spanning verminderen en blokkades opheffen. Samen met de ruimte die ontstaat op de energiebanen kan je energie weer gaan stromen. Je komt weer meer in balans.

Er bestaan verschillende soorten yoga. Bij de meest voorkomende vormen draait het vooral om het aannemen en vasthouden van (ingewikkelde) poses (asana’s). Sommige mensen ervaren dit als een strijd omdat ze het perfect willen doen. Door het goed te willen doen en te veel op techniek te focussen, blijf je meer in je hoofd zitten. En daar zitten we al zoveel. Yin yoga is een afgeleide vorm van hatha yoga. Maar bij yin yoga blijf je 2 tot 5 minuten in een houding zitten of liggen. Dan krijg je meer ruimte in je gewrichten en bindweefsel en daardoor keer je haast als vanzelf meer naar binnen. Zo creëer je meteen ruimte in zowel je lijf als je hoofd en je hart. Tijdens de yin houdingen krijg je de gelegenheid om je gedachten en gevoelens te observeren. Het is eigenlijk een soort meditatie.

Heb je andere vragen? Neem dan even contact met ons op.

Yoga bij de Beweegruimte

Yin Yoga is een intense yogastijl die je leert diep te ontspannen: zowel geestelijk als lichamelijk. Yin Yoga legt de focus op het zelfherstellend vermogen van je lichaam door het mobieler en soepeler maken van je diepe bindweefsel.

Houdingen worden langer ingenomen, gemiddeld tussen de 2 en 5 minuten. Dan heb je tijd om je spieren volledig te ontspannen zodat je bindweefsel wordt “aangeraakt”. Je aandacht richt zich naar binnen, naar die plaatsen die om aandacht gaan vragen.

Binnen jouw grenzen leer je te verzachten, leer je je over te geven aan de houding. Daardoor word je lichamelijk en geestelijk soepeler en meer ontspannen.

Pilates bij de Beweegruimte

Pilates is een unieke mix van fitness, stretching en core-stability training, ontworpen om de kernspieren van de buik, rug en heupen te versterken waarbij elementen van mindfulness worden ingezet.

Met Pilates train je het hele lichaam en laat je alle spieren hun eigen functie verbeteren en optimaliseren. Centraal staat de ultieme samenwerking van het lichaam en het brein en de balans in kracht, souplesse en controle. Pilates is een unieke mix van fitness, stretching en core-stability training, ontworpen om de kernspieren van de buik, rug en heupen te versterken waarbij elementen van mindfulness worden ingezet. Heb jij training nodig om je houding te verbeteren of blessures de baas te blijven? En wil je trainen in een energieke groep? Dan is Pilates bij de Beweegruimte iets voor jou!

Buiten Boost bij de Beweegruimte

De Buiten Boost circuit training lijkt een beetje op bootcamp en cross fit en is gericht op conditie, kracht en uithouding. Onder de begeleiding van een fysiotherapeut doe je oefeningen in het circuit, oefen je samen met het eigen gewicht en krijg je conditieopdrachten met de groep.

Deze training is voor iedereen geschikt. Wil je graag op verantwoorde wijze en blessurepreventief conditie en kracht opbouwen? Kom dan naar een Boost training!